top of page

საგანამანათლებლო კვლევების ეროვნულმა ცენტრმა ზოგადი განათლების სამი არსებითი მიმართულებით ჩატარებული კვლევის შედეგები 8 დეკემბერს წარადგინა კონფერენციაზე - კვლევა განათლების პოლიტიკის მხარდასაჭერად - სასკოლო განათლების გამოწვევები.



კონფერენციას განათლების სისტემის, სასკოლო საზოგადოების, საგანმანათლებლო ორგანიზაციების წარმომადგენლები ესწრებოდნენ.


კონფერენციის ფარგლებში ცენტრის მკვლევარებმა შემდეგი კვლევების დეტალური ანგარიშები წარადგინეს:

საგანმანათლებლო კვლევების ეროვნულმა ცენტრმა ასევე წარადგინა სასკოლო სახელმძღვანელოების შეფასების პირველი ეტაპის (სწავლების პრაქტიკაზე დაფუძნებით შეფასება) შუალედური შედეგები.



კვლევის მომდევნო ეტაპებზე განსხვავებული პერსპექტივებიდან შეფასდება სასკოლო სახელმძღვანელოებთან დაკავშირებული გამოწვევები. დაგეგმილია ხარისხის რეგულაციის მექანიზმების სისტემური ანალიზი.




კვლევის მიზანი: მასწავლებელთა პროფესიული განვითარებისა და კარიერული წინსვლის სქემის ეფექტიანობის შეფასება; მისი ძლიერი და გასაუმჯობესებელი ასპექტების იდენტიფიცირება, დაინტერესებული მხარეებისათვის არსებული გამოწვევების გადაჭრის გზების შეთავაზებით ინფორმირებული, მტკიცებულებებზე დაფუძნებული გადაწყვეტილების მიღების ხელშეწყობა.


თვისებრივი კვლევის ფარგლებში 18 ინტერვიუ ჩატარდა. რაოდენობრივი კვლევისთვის მრავალსაფეხურიანი შერჩევის პროცედურით 662 სკოლა შეირჩა. კვლევაში სულ მონაწილეობა მიიღო 6814 მასწავლებელმა და 286 დირექტორმა.













კვლევის მიზანი: საქართველოში მესამე თაობის ეროვნული სასწავლო გეგმის დანერგვის შედეგებისა და გამოწვევების მიმოხილვა.


კვლევა აერთიანებს განათლების სფეროს ექსპერტების, სამივე თაობის ეროვნული სასწავლო გეგმის კონცეფციის შემქმნელების, რეფორმის განმახორციელებელი გუნდის წარმომადგენლების, ესგ-ს დანერგვის მხარდამჭერი ჯგუფების, განათლების სისტემის სხვადასხვა სტრუქტურული ერთეულის, დონორი ორგანიზაციების, განათლების სფეროში მოღვაწე არასამთავრობო ორგანიზაციების, სკოლის დირექტორების, მასწავლებლების, მშობლებისა და მოსწავლეების მოსაზრებებს.


დისკუსიებისა და ინტერვიუების სერია 2023 წლის ზაფხულში ჩატარდა და საერთო ჯამში 100-ზე მეტი რესპონდენტი მოიცვა. მსჯელობის პროცესში ჩამოყალიბებული პირველადი დასკვნები და რეკომენდაციები 10000-ზე მეტ მასწავლებელთან და 600-ზე მეტ სკოლის დირექტორთან გადამოწმდა.





bottom of page