top of page

TIMSS კვლევის მიზანია მათემატიკასა და საბუნებისმეტყველო საგნებში მოსწავლეთა მიღწევების შეფასება. საგანმანათლებლო მიღწევების შეფასების საერთაშორისო ასოციაციის (IEA) მიერ ორგანიზებულ კვლევას საქართველოში საგანმანათლებლო კვლევების ეროვნული ცენტრი (NCER) ატარებს.


საგანმანათლებლო მიღწევების შეფასების საერთაშორისო ასოციაცია (IEA) დამოუკიდებელი საერთაშორისო ორგანიზაციაა. მასში გაერთიანებულია სხვადასხვა ქვეყნის კვლევითი ინსტიტუტები და სახელმწიფო ორგანიზაციები.


2024 წელს ჩატარდა TIMSS-ის 2023 წლის ციკლის ლონგიტუდური (გრძელვადიანი, განმეორებითი) კვლევა. კვლევის შედეგები საშუალებას მოგვცემს შევაფასოთ მოსწავლეთა მიღწევების პროგრესი და შევისწავლოთ ის გარემო ფაქტორები, რომლებიც ხელს უწყობს მოსწავლეთა შედეგების გაუმჯობესებას მათემატიკასა და საბუნებისმეტყველო საგნებში.


ტესტირება ჩატარდა 2024 წლის მაისის და ივნისის თვეებში. შერჩეული კლასის მოსწავლეებმა შეავსეს ტესტი და მოსწავლის კითხვარი. შესაბამისი კითხვარები შეავსეს კვლევაში მონაწილე მოსწავლეების მშობლებმა, მასწავლებლებმა და სკოლის დირექტორებმა. კვლევა ჩატარდა ელექტრონული ფორმატით.


მონაცემთა ანალიზი საგანმანათლებლო მიღწევების შეფასების საერთაშორისო ასოციაციის მიერ ხორციელდება. კვლევის შედეგები 2025 წელს გახდება ცნობილი.


საგანამანათლებლო კვლევების ეროვნულმა ცენტრმა ზოგადი განათლების სამი არსებითი მიმართულებით ჩატარებული კვლევის შედეგები 8 დეკემბერს წარადგინა კონფერენციაზე - კვლევა განათლების პოლიტიკის მხარდასაჭერად - სასკოლო განათლების გამოწვევები.



კონფერენციას განათლების სისტემის, სასკოლო საზოგადოების, საგანმანათლებლო ორგანიზაციების წარმომადგენლები ესწრებოდნენ.


კონფერენციის ფარგლებში ცენტრის მკვლევარებმა შემდეგი კვლევების დეტალური ანგარიშები წარადგინეს:

საგანმანათლებლო კვლევების ეროვნულმა ცენტრმა ასევე წარადგინა სასკოლო სახელმძღვანელოების შეფასების პირველი ეტაპის (სწავლების პრაქტიკაზე დაფუძნებით შეფასება) შუალედური შედეგები.



კვლევის მომდევნო ეტაპებზე განსხვავებული პერსპექტივებიდან შეფასდება სასკოლო სახელმძღვანელოებთან დაკავშირებული გამოწვევები. დაგეგმილია ხარისხის რეგულაციის მექანიზმების სისტემური ანალიზი.




კვლევის მიზანი: მასწავლებელთა პროფესიული განვითარებისა და კარიერული წინსვლის სქემის ეფექტიანობის შეფასება; მისი ძლიერი და გასაუმჯობესებელი ასპექტების იდენტიფიცირება, დაინტერესებული მხარეებისათვის არსებული გამოწვევების გადაჭრის გზების შეთავაზებით ინფორმირებული, მტკიცებულებებზე დაფუძნებული გადაწყვეტილების მიღების ხელშეწყობა.


თვისებრივი კვლევის ფარგლებში 18 ინტერვიუ ჩატარდა. რაოდენობრივი კვლევისთვის მრავალსაფეხურიანი შერჩევის პროცედურით 662 სკოლა შეირჩა. კვლევაში სულ მონაწილეობა მიიღო 6814 მასწავლებელმა და 286 დირექტორმა.













bottom of page