top of page

28 სექტემბრიდან 2 ოქტომბრის ჩათვლით თბილისში საერთაშორისო საგანმანათლებლო სფეროს ერთ-ერთი ყველაზე მნიშვნელოვანი ღონისძიება - საგანმანათლებლო მიღწევების შეფასების საერთაშორისო ასოციაციის (IEA) გენერალური ასამბლეა მიმდინარეობდა. ღონისძიებას საგანმანათლებლო კვლევების ეროვნული ცენტრი (NCER) მასპინძლობდა.

ასამბლეაში მონაწილეობა 55 ქვეყნის განათლების სისტემის წარმომადგენელმა და სფეროს ექსპერტმა მიიღო. რამდენიმე დღის განმავლობაში მონაწილეებმა განიხილეს როგორც მიმდინარე საერთაშორისო საგანმანათლებლო კვლევები, ასევე განათლების სფეროს ყველაზე მნიშვნელოვანი გამოწვევები და ტენდენციები, მათ შორის ხელოვნური ინტელექტის გამოყენების პერსპექტივები და არსებული გამოცდილება.

საგანმანათლებლო მიღწევების შეფასების საერთაშორისო ასოციაცია (IEA) ერთ-ერთი ყველაზე ავტორიტეტული საერთაშორისო საგანმანთლებლო ორგანიზაციაა მსოფლიოში. IEA-ს საერთაშორისო ქსელში ჩართულია 60-ზე მეტი სახელმწიფო, ხოლო მისი კოორდინირებით ჩატარებულ საერთაშორისო საგანმანათლებლო კვლევებში (TIMSS, PIRLS, TEDS, ICCS, ICILS) მონაწილეობს 100-ზე მეტი ქვეყანა.

IEA-ს გენერალური ასამბლეის შეხვედრა გამორჩეული მნიშვნელობის მოვლენაა საგანმანათლებლო სფეროში. შეხვედრას ყოველწლიურად ესწრებიან განათლების სფეროს წამყვანი საერთაშორისო ექსპერტები და პოლიტიკის შემქმნელები, რომელთა საქმიანობის მიზანს განათლების მიმართულების პროგრესი წარმოადგენს.

2024 წლიდან საერთაშორისო საგანმანათლებლო კვლევებს საქართველოში საგანმანათლებლო კვლევების ეროვნული ცენტრი უძღვება.





PISA

კვლევას საგანმანათლებლო კვლევების ეროვნული ცენტრი (NCER) ახორციელებს. საცდელი ტესტირება 2024 წლის აპრილსა და მაისში, ელექტრონულად ჩატარდა, ძირითადი კვლევის ჩატარება 2025 წელს არის დაგეგმილი.


PISA საგანმანათლებლო სფეროში ყველაზე ფართომასშტაბიანი საერთაშორისო კვლევაა, რომელსაც ეკონომიკური განვითარებისა და თანამშრომლობის ორგანიზაცია (OECD) ახორციელებს. PISA-ს შედეგების ანალიზი ქვეყნებს სასკოლო სისტემაში არსებული მდგომარეობის შეფასებაში ეხმარება. კვლევის ფარგლებში ფასდება 15 წლის მოსწავლეების მზადყოფნა დამოუკიდებელი ცხოვრებისთვის. PISA 2025 რიგით მეცხრე კვლევაა, რომელიც 2000 წლის შემდეგ ტარდება და მასში 90-ზე მეტი ქვეყანა მონაწილეობს.


საცდელ ტესტირებაში მონაწილეობის მისაღებად სკოლები შემთხვევითი წესით შეირჩა PISA-ს სკოლების შერჩევაზე პასუხისმგებელი საერთაშორისო ორგანიზაციის (Westat) მიერ.


TIMSS კვლევის მიზანია მათემატიკასა და საბუნებისმეტყველო საგნებში მოსწავლეთა მიღწევების შეფასება. საგანმანათლებლო მიღწევების შეფასების საერთაშორისო ასოციაციის (IEA) მიერ ორგანიზებულ კვლევას საქართველოში საგანმანათლებლო კვლევების ეროვნული ცენტრი (NCER) ატარებს.


საგანმანათლებლო მიღწევების შეფასების საერთაშორისო ასოციაცია (IEA) დამოუკიდებელი საერთაშორისო ორგანიზაციაა. მასში გაერთიანებულია სხვადასხვა ქვეყნის კვლევითი ინსტიტუტები და სახელმწიფო ორგანიზაციები.


2024 წელს ჩატარდა TIMSS-ის 2023 წლის ციკლის ლონგიტიდური (გრძელვადიანი, განმეორებითი) კვლევა. კვლევის შედეგები საშუალებას მოგვცემს შევაფასოთ მოსწავლეთა მიღწევების პროგრესი და შევისწავლოთ ის გარემო ფაქტორები, რომლებიც ხელს უწყობს მოსწავლეთა შედეგების გაუმჯობესებას მათემატიკასა და საბუნებისმეტყველო საგნებში.


ტესტირება ჩატარდა 2024 წლის მაისის და ივნისის თვეებში. შერჩეული კლასის მოსწავლეებმა შეავსეს ტესტი და მოსწავლის კითხვარი. შესაბამისი კითხვარები შეავსეს კვლევაში მონაწილე მოსწავლეების მშობლებმა, მასწავლებლებმა და სკოლის დირექტორებმა. კვლევა ჩატარდა ელექტრონული ფორმატით.


მონაცემთა ანალიზი საგანმანათლებლო მიღწევების შეფასების საერთაშორისო ასოციაციის მიერ ხორციელდება. კვლევის შედეგები 2025 წელს გახდება ცნობილი.

bottom of page